Vagyonteremtés Befektetéssel
HORIZONT – Cikkgyűjtemény
Vagyonteremtés Befektetéssel
HORIZONT – Cikkgyűjtemény
FELTALÁLÓKNAK | STARTUP VIDEÓK | HOME | +36 70 388 2496
FELTALÁLÓKNAK | VIDEÓK | HOME
HORIZONT
Pénzügyi látókör – áttekintés egyetlen pillantásra
Cikkgyűjtemény és Cikkösszefoglaló
A Safis befektetőtársaság DÍJMENTES cikkgyűjteménye a vagyonteremtés témája iránt érdeklődő kis- és mikróbefektetők számára. Fussa át a kivonatokat és szerezzen áttekintést pillanatok alatt, és ahol szeretné olvasson bele a teljes írásba!
LEGFRISEBB CIKKEK
Egyetlen pillantással képbe kerülni
3 nem túl eredeti üzleti ötlet amiből több milliárd dolláros világsiker lett!
Sokak szerint egy vállalkozás elindításához egy igazán különleges, eredeti ötletre van szükség, ami majd annyira lenyűgözi az embereket, hogy ezerszámra fognak rendelni az adott vállalkozástól… Tovább >>
Óriásit szakít részvényeivel a bukott Uber-vezér
Nem akármilyen hír miatt került újra a sajtó figyelmébe Travis Kalanick, az Uber tavaly nyáron leváltott ügyvezetője. Az exvezérnek még mindig komoly részesedése van a vállalatból, amit most elkezdett kiárusítani: dollármilliárdos üzletről van szó… Tovább >>
9 nő aki több milliárd dolláros startupot alapított
Nanotechnológiai vállalat, genetikai térképkészítő, ékszertervező és fantázia sportokkal foglalkozó startupok is szerepelnek a listán – és mindben két dolog a közös, több milliárd dollárt érnek, és nők alapították őket. Tovább >>
LEGNÉPSZERŰBB CIKKEK
A legtöbbet olvasott írások
10 különbség a sikeres és a nem sikeres emberek között
Biztosan sokszor megfordult a fejedben, vajon egyeseknek miért sikerül, másoknak pedig miért nem? Mi az, amit ők tudnak és te nem? Szerencse kell, vagy egyszerűen csak jókor voltak jó helyen? Tovább >>
A 800 milliós csoki-sztori
Megvan a chocoMe, nem? Tudják, azok a gyönyörű tábla csokoládék, amelyekre gyümölcsöket, virágszirmokat, fűszereket, meg mindenféle egyéb finomságokat szórtak, de úgy, hogy a végeredmény valami bájos gyönyörűség. Tovább >>
A jó projektmenedzser 3+1 ismertetőjegye
Egy projekt soha nem megy végig magától, nagyon erősen kézben kell tartania valakinek ahhoz, hogy rendben, a kitűzött célnak megfelelően valósuljon meg. Tovább >>
1) cikk
3 nem túl eredeti üzleti ötlet amiből több milliárd dolláros világsiker lett!
Müller Péter | 2018. január 23.
Létezik legalább 3 olyan tényező, amelyek miatt az úttörőknek sokkal nehezebb mint a később érkező cégeknek. Sokak szerint egy vállalkozás elindításához egy igazán különleges, eredeti ötletre van szükség, ami majd annyira lenyűgözi az embereket, hogy ezerszámra fognak rendelni az adott vállalkozástól. Ennek ellenére a legnagyobb multinacionális cégek többsége az induláskor olyan ötlettel állt elő, amivel már előttük sokan próbálkoztak. Ilyenek például a Pepsi, az Amazon és a Facebook is…
Kattintson ide a teljes cikk olvasásához! - 3 nem túl eredeti üzleti ötlet amiből több milliárd dolláros világsiker lett!
KÖVETKEZŐ | LEGFRISSEBB | LEGNÉPSZERŰBB
***
A gyakorlat azt mutatja, hogy egy sikeres üzlet beindításához nem kell feltalálnunk a spanyol viaszt
Ezt az állítást a következő 3 cég sikere jól mutatja:
1. Pepsi
Legyünk őszinték, a Pepsi nagyon finom, azonban messze áll az igazán eredetitől, hiszen mindannyian tudnánk egy, a Pepsihez kísértetiesen hasonlító üdítőitalt mondani. A Coca-Colát.
Még azt sem tudjuk a Pepsi oldalára írni, hogy ők hamarabb jelentek volna meg a piacon, mint a Coca-Cola, hiszen a két üdítőital közül a Pepsi a fiatalabb. És arról se feledkezzünk el, hogy a 20. században a nagy versengés ellenére a Coca-Cola jött ki jobban a rivalizásból és a mai napig is ők a piacvezetők, nem a Pepsi.
Ennek ellenére a Pepsi egy nagyon jó alternatívája volt Coca-Colának és a mai napig is az. Emberek milliói esküsznek a Pepsire, a boltok polcain nagy versenyben állnak a piacvezető márkával és éves szinten sok milliárd dolláros forgalmat bonyolítanak le – arról már nem is beszélve, hogy a köztudatban erősen jelen vannak és tovább folytatják a verseny a Coca-Colával.
2. Amazon
Az Amazon messze nem az első e-kereskedelmi oldal, ami felbukkant az Interneten, sőt az Amazon előtt több száz igazán nagy online kereskedő oldal felfutott és uralta a piac egyes részeit. Sokáig úgy tűnt, hogy csak az egyes réspiacokat kiszolgáló weboldalak lesznek képesek sikeresen helytállni, azonban az Amazon egy huszárvágással megváltoztatta a piaci helyzetet.
Az Amazon sokáig tanulmányozta a piacot és úgy döntött, hogy szakít az eddigi bevált módszerekkel – így jött létre a vásárlói élményt előtérbe helyező, minden piaci szegmenst kiszolgáló Amazon, ami teljesen átrajzolta az ecommerce világát.
3. Facebook
Az Amazonhoz és a Pepsihez hasonlóan a Facebook sem volt az első és leginnovatívabb ötlet a maga területén. Több közösségi oldal is volt már előtte, gondoljunk csak a MySpace-re, vagy a hazánkban nagyon divatos IWIW-re és Myvip-re.
Ennek ellenére Zuckerbergék meglátták az előző felületekben a hibákat: nem helyeztek elég figyelmet a felhasználói élményre, sok esetben kissé nehézkés volt őket használni és nem volt meg bennük az a plusz, ami ott tartaná hosszú távon az embereket. Ezen hamar változtattak…
… és végeredményben a világ legnagyobb közösségi média felületévé váltak, a trónról pedig azóta sem tudta egy felület sem letaszítani őket.
Van élet az „eredeti” ötleteken túl is!
Nem mindig az új és igazán eredeti ötletek azok, amikből bombasztikus sikerek lesznek és ez nem is véletlen. Az eredeti ötlet megjelenése után belépő cégek a következő előnyökkel rendelkezhetnek:
- Továbbgondolják az ötletet, hiszen jól tudjuk, hogy attól mert valami igazán eredeti, még közel sincs teljesen készen.
- Új alternatívákat ajánlanak. A Pepsi példája tökéletesen mutatja, hogy sok esetben még az eredeti ötletet sem kell továbbgondolni, elég ha egy minőségi alternatívát nyújtunk a befutott ötlet helyett.
- Van idő előállni egy ütősebb kommunikációval. Sokszor az újonnan belépők azért képesek átrajzolni a piacot, mert a legelső belépők korábbi piaci teljesítményét és marketing tevékenységét elemezhetik és ezáltal rájöhetnek, hogy hogyan lehetne ugyanazt az ötletet egy jobb kommunikációval eladni.
Amit ebből haza lehet vinni: az, hogy egy vállalkozás elindításához kell egy eredeti ötlet egyszerűen nem igaz. Egy már befutott ötletet az esetek többségében könnyebb meglovagolni, mint valami teljesen új, az emberek számára ismeretlen dolgot beindítani és a semmiből felfuttatni.
FORRÁS: Index
2) cikk
Óriásit szakít részvényeivel a bukott Uber-vezér
Máth Dávid | 2018. január 6.
1,4 milliárd dollárért, azaz 345 milliárd forintért vásárolta meg a SoftBank Group Corp. Travis Kalanick az Uber-ben birtokolt 10%-os részvénycsomagjának 29%-át.
A teljes cikk olvasásáshoz kattintson ide! - Óriásit szakít részvényeivel a bukott Uber-vezér
KÖVETKEZŐ | LEGFRISSEBB | LEGNÉPSZERŰBB
***
Úgy fest, lassan végleg véget ér az Uber és Kalanick kapcsolata.
Nem akármilyen hír miatt került újra a sajtó figyelmébe Travis Kalanick, az Uber tavaly nyáron leváltott ügyvezetője. Az exvezérnek még mindig komoly részesedése van a vállalatból, amit most elkezdett kiárusítani:
dollármilliárdos üzletről van szó…
Bár az ügyvezető pozícióból már félretették a tavalyi botrányok után, máig övé a cég nagyjából tíz százaléka.
Ezidáig büszkén hangoztatta, hogy soha nem adott el részvényeiből, de most nagyot fordult a hozzáállása: rögtön eladta volna a tulajdonrésze javát, ha teheti, de végül különféle szabályozások és a körülmények miatt csak a részvényei 29 százalékát vették meg tőle.
A SoftBank Group Corp. vásárolta meg a tíz százalékos részesedés nagyjából harmadát Kalanicktól 1,4 milliárd dollárért (345 milliárd forint).
FORRÁS: Totalcar.hu
3) cikk
9 nő aki több milliárd dolláros startupot alapított
ORIGO | 2018. január 05.
Nanotechnológiai vállalat, genetikai térképkészítő, ékszertervező és fantázia sportokkal foglalkozó startupok is szerepelnek a listán – és mindben két dolog a közös, több milliárd dollárt érnek, és nők alapították őket.
A teljes cikk - 9 nő aki több milliárd dolláros startupot alapított
KÖVETKEZŐ | LEGFRISSEBB | LEGNÉPSZERŰBB
***
1. Houzz – értéke 2,3 milliárd dollár
A Houzzt Addi Tatarko, és férje Alon Cohen alapították, mert saját lakásfelújításuk során nehezen találtak maguknak építészt, tervezőt, és inspirációt.
A 2009-ben alapított amerikai székhelyű cég weboldala (majd 2010-től kiadott applikációja) olyan képeket tartalmaz, ami inspirálja a lakberendezőket, dekoratőröket, valamint információkat tartalmaz, aminek köszönhetően könnyedén megtalálhatóak a hozzáértő építési szakemberek.
A Houzznak 40 millió felhasználója van, a cégnek pedig Tatarko a vezérigazgatója.
2. Quanergy Systems – értéke 1,6 milliárd dollár
Tianyue Yu a Quanergy Systems társalapítója, a cég fejlesztette ki a háromdimenziós érzékelési technológiát az önvezető autók számára.
Yu két diplomával is rendelkezik, az elsőt a Kínai Tudományos és Technológiai Egyetem vegyészmérnöki karát szerezte, utána pedig a Cornell Egyetemen fejezte be doktori képzését a nanotechnológiák területén.
A cég 15 szabadalmat birtokol az érzékelés és a nanotechnológia körében,valamint az MIT Műszaki Egyetem Technology Review magazinja az egyik legokosabb vállalatnak nevezte 2017-ben.
3. The Honest Company – értéke 1,6 milliárd dollár
Jessica Alba színésznő alapította a nem toxikus termékeket előállító céget, miután terhesen szembesült azzal, hogy a háztartási és babatermékek mennyi mérgező anyagot tartalmaznak.
És mivel nem talált alternatív megoldásokat felvonultató céget, alapított egyet.
A cég 2015-ben botrányba keveredett, mert egy újraforgalmazott napvédő krémet a vásárlók nem tartottak hatékonynak – a cég állítja, hogy a krém fényvédő hatása megfelelő volt.
Ugyanakkor a The Honest Company 2017-ben 1,6 millió dollárt fizetett ki, hogy rendezzen egy pert, mivel megtévesztette a fogyasztókat a mosószereivel – a cég tagadta a jogsértést.
4. Medallia – értéke 1,2 milliárd dollár
2001-ben alapította Amy Pressman a Medalliát, amely olyan szoftvereket értékesít, amivel a vállalatok képesek figyelemmel kísérni az ügyfeleik visszajelzését.
Pressman a Harvardon tanult történelmet, majd önkéntesként csatlakozott a Békehadtesthez Hondurasban, ezután a Goldman Sachsnál, majd a Capitol Hillnél helyezkedett el.
5. Nextdoor – értéke 1,1 milliárd dollár
Sarah Leary egy massachusettsi kisvárosban nőtt fel, ahol mindenki ismer mindenkit. Felnőttként szembesült vele, hogy az emberek elvesztették a helyi közösségi érzést, és ez indította el vállalkozását.
Egy olyan privát közösségi hálózatot hozott létre, ahol a szomszédok kapcsolódhatnak össze, bébiszittert lehet keresni, vagy éppen találkozót szervezni.
A hálózat azóta 160 ezer főre duzzadt, és használják az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában, valamint Hollandiában is.
6. 23andMe – értéke 1 milliárd dollár
Az emberi sejtekben 23 kromoszóma található – ez ihlette a 23andMe két alapítóját, Anne Wojcickit (aki a cég vezérigazgatója) és Linda Avey-t.
A cég ügyfeleik genetikai mintáit gyűjti, cserébe az ügyfél genetikai történetét és fizikai jellemzőit adják át a DNS minták alapján. Ez az adatgyűjtés elősegíti a betegségek kutatását, valamint a gyógyszerterápiák fejlesztését.
7. Kendra Scott – értéke 1 milliárd dollár
Kendra Scott 2002-ben tervezte meg első saját ékszerkollekcióját, és ekkor indította be vállalkozását is, 500 dollárból a saját hálószobájában.
2010-ben nyílt meg az első saját üzlete Austinban, amit számos másik követett, és azóta már az Egyesült Államok egész területén jelen van.
A cég által készített formatervezési mintákat a Nordstrom és a Bloomingdale üzletei is árusítják. A vállalat jelenleg kétezer alkalmazottat foglalkoztat, Scottot pedig nemrégiben a Forbes magazin a 36. helyre sorolta a leggazdagabb önálló sikereket elért amerikai nők között.
8. Mia – értéke 1 milliárd dollár
Liu Nan a Mia kínai e-kereskedelmi vállalat alapítója és vezérigazgatója – a weboldal és applikáció csecsemők és szüleik számára készült.
Liu elmondása szerint édesanyaként nehezen talált olyan terméket, amit megbízhatónak tartott. Internetes kutatásba kezdett a termékekkel kapcsolatban, és az eredményeket megosztotta a többi kínai szülővel.
2014-ben minőségi babaárú vásárlói felületet indított, amely azóta egyéb háztartási termékekkel is foglalkozik.
9. Kabbage – értéke 1 milliárd dollár
Kathryn Petralia, Marc Gorlin és Rob Frohwein közösen alapították meg a Kabbage-et 2009-ben.
A cég székhelye Atlantában található, és egy olyan online pénzügyi vállalat, amely automatizált hitelezési platformon keresztül finanszíroz kisvállalkozásokat.
A Kabbage eddig 600 millió dollárt biztosított felhasználóinak.
10. FanDuel – értéke 1 milliárd dollár
A fantázia sportokkal foglalkozó céget még 2009-ben alapította Lesley Eccles és férje, valamint még három befektető.
A házaspár minden megtakarítását a FanDuelbe fektette, és további másfél évig dolgoztak fizetés nélkül.
A cég jelenleg 300 embert alkalmaz, van irodája Edinburgh-ban, New Yorkban, Los Angelesben és Orlandóban is.
FORRÁS: ORIGO
4) cikk
10 különbség a sikeres és a nem sikeres emberek között
Business & Café | 2016. január 30.
Biztosan sokszor megfordult a fejedben, vajon egyeseknek miért sikerül, másoknak pedig miért nem? Mi az, amit ők tudnak és te nem? Szerencse kell, vagy egyszerűen csak jókor voltak jó helyen? Ha jobban odafigyelsz, megdöbbenve veszed majd észre, hogy minden ami a sikerhez kell Benned rejlik! Következzen néhány különbség, ami lerántja a leplet a sikeres és nem sikeres emberek közötti különbségekről!
A teljes cikk - 10 különbség a sikeres és a nem sikeres emberek között
KÖVETKEZŐ | LEGFRISSEBB | LEGNÉPSZERŰBB
***
1. Tudd, mire vágysz!
A sikeres ember pontosan tudja, mire vágyik!
Tiszta előtte a cél, de még az is, hogy hogyan érheti el azt! Hisz abban hogy megtudja valósítani szándékát! A sikertelen embernek nincs meghatározott életcélja, legtöbbjük sodródik az árral, úgy gondolja a holnap majd megoldja a gondjait. Csak akkor fog bármihez önszántából, ha nagyon muszáj.
2. Légy az üzletkötés nagymestere!
A sikeres ember elsajátította a befolyásolás művészetét!
Tudja azt, hogyan kell másokra olyan hatással lennie, hogy együttműködjenek vele céljai, tervei megvalósításában! A sikertelen ember mindent megtesz annak érdekében, hogy embertársai tudtára hozza nemtetszését.
3. Gondolkozz!
A sikeres ember, mielőtt kinyitná a száját gondolkodik! Megfontolja mondanivalóját, nem fejt ki kedvezőtlen véleményt és leginkább arra helyezi a hangsúlyt, amit szeret az emberekben. A sikertelen ember ennek pontosan az ellenkezőjét teszi. Mielőtt megszólalna, soha nem gondolkodik, nem mérlegel, később majd bocsánatkéréssel és sajnálkozással áll az embertársai előtt, mivel megbánta azt, amit mondott.
4. Csak okosan!
A sikeres ember csak azután nyilvánít véleményt, ha tájékozódott, és meg van győződve arról, hogy információi helyesek és alátámasztják érveit. A sikertelen ember gyakran nyilatkozik olyan dolgokról, amelyekről éppen csekély, vagy semmilyen információval nem rendelkezik.
5. Az idő pénz!
A sikeres ember beosztja idejét, jövedelmét és megfontolja kiadásait! Csak addig nyújtózkodik, míg a takarója ér. A sikertelen ember mind az idejét, mint a jövedelmét elpazarolja. Nem takarékoskodik, és nem gondol a holnapra.
Én úgy gondolom, az élet egy adok-kapok játék. Ha olyan szinten csinálom, amit csinálok, akkor meg is fognak fizetni érte.
Hajnóczy Soma
6. Érdeklődj!
A sikeres ember gyakorta érdeklődik más emberek iránt! Különösen azok iránt, akikkel valamilyen lelki közösséget vél felfedezni, és ezekkel a személyekkel rendszeresen ápolja a barátságot. Hisz a jó kapcsolatok felemelnek! A sikertelen ember csak azokkal barátkozik, akikről remél valamit!
7. Légy toleráns!
A sikeres ember a tolerancia királya, elfogulatlan minden tekintetben. Mivel a sikertelen ember szűk látókörű, képtelen felismerni a kedvező lehetőségeket, és ezzel azonnal meg is fosztja magát mások jóindulatától.
8. Informálódj!
A sikeres ember lépést tart a korral. Feladatának tekinti azt, hogy mindig tisztában legyen azzal ami történik, nem csak a saját ügyeivel kapcsolatban, hanem az egész világot illetően. A sikertelen embert kizárólag a saját szükségletei, kívánságai érdeklik, s ezeknek bizony százázalékosan eleget tesz.
9. Légy pozitív!
A sikeres ember legfőbb erénye a pozitív hozzáállás, és pozitív gondolkodás. Tisztában van azzal, hogy a világban elfoglalt helye és élete sikere szoros összefüggésben vannak azzal, hogy ő másoknak mekkora szolgálatot tesz. A sikertelen ember a semmiért vár el valamit, eredményre számít, amit meg sem érdemel.
Az eredmény egyedül a szótárban előzi meg a munkát!
Tonk Emil
10. Tiszteld az arra érdemeseket!
A sikeres ember tisztel másokat. Felemelt fővel viseli el a veszteséget, és gratulál, ha ellensége érte el a sikert. Hálás, és hálát ad Teremtőjének. Tiszteletének gyakran ad hangot ima és jó cselekedet formájában. A sikertelen ember viszont magán kívül senkit sem tisztel, csak a saját kényelmére van gondja.
FORRÁS: ORIGO
5) cikk
A 800 milliós csoki-sztori
HANKÓ VIKTOR | 2017. június 20.
Mészáros Gábor egyszemélyes álmából egy 39 nemzetközi díjat elnyerő csokoládé különlegesség lett. 7 év után, mára ott tartanak, hogy harmincan dolgoznak a cégnél, harminc országba exportálják a csokikat és a cég hetedik évében közel járnak a 800 millió forintos nettó árbevételhez. Az évek során felmerülő összesen 200 milliós fejlesztésüket nagy részben saját erőből finanszírozták.
A teljes cikk - A 800 milliós csoki-sztori
KÖVETKEZŐ | LEGFRISSEBB | LEGNÉPSZERŰBB
***
Megvan a chocoMe, nem?
Tudják, azok a gyönyörű tábla csokoládék, amelyekre gyümölcsöket, virágszirmokat, fűszereket, meg mindenféle egyéb finomságokat szórtak, de úgy, hogy a végeredmény valami bájos gyönyörűség. Éppen ezért ezekbe a csokoládékba beleharapni valódi szívfájdalom, olyan mintha egy értékes festménybe harapna az ember. Pedig érdemes! Legalábbis abból a szempontból mindenképpen, hogy…
…a világ egyik legfinomabb csokoládéjáról van szó: 39 nemzetközi díj igazolja ezt.
Ráadásul az egykori kis óvatos egyszemélyes álom mára egy 800 milliós, 30 országban működő biznisszé nőtte ki magát. Az alapító-tulajdonossal, Mészáros Gáborral beszélgettünk a chocoMe sztoriról.
Gábor a kívülállók nyugalmával vághatott neki felépíteni ezt a bizonyos egyszemélyes álmot, hiszen eredeti szakmáját tekintve se nem cukrász, se nem szakács, de még csak nem is sommelier. Közgazdász, aki hat évig dolgozott a Heinekennél, ám azt a fajta karriert megroppantotta a válság.
„Sokáig nem találtam munkát, egyszerűen ki kellett találnom valamit, hogy mivel szeretnék foglalkozni. Nagyon vonzott a gasztronómia, mindig is szerettem volna szakács lenni, de másként alakult” – magyarázza Gábor, aki számára egyértelmű volt, hogyha saját vállalkozás, akkor az csakis a gasztronómia területén lehet.
A csokoládé mellett egyébként egyszerű prózai indok szólt: „ez volt a legkisebb tőkeigényű”.
Szóval ott állt a válság közepén az elhatározással, hogy egy luxustermékre építene saját vállalkozást.
Mindenki őrültnek gondolt.
Akkor meg aztán különösen, amikor kiderült, hogy itthon ez a szakma szinte nem is létezik. Hiába mondták azonban minél erőszakosabban azt, hogy ez nem jó, én csak azért is be akartam bizonyítani, hogy ez egy jó ötlet.
Idehaza mindenki vagy autodidakta módon sajátítja el a trükköket, vagy elmegy külföldi kurzusokra – ahogyan ő is végül. Belgiumban és más országokban vett részt oktatásokon, ott tanulta meg az alapokat és a minőségi csokoládékészítés trükkjeit. Ezt a szokását azóta is megtartotta: a mai napig képzi magát, folyamatosan részt vesz különböző képzéseken.
Azt nem állíthatnánk, hogy minden ment magától, de hogy első lépés megtétele után Gábor szinte megállíthatatlanul haladt az ötlete útján, az is biztos.
„Folyamatosan keresgéltem a jobbnál jobb alapanyagokat, ezzel párhuzamosan pedig zajlott a céges arculat kialakítása, a weboldal, a csomagolás megtervezése. Rendkívül intenzív, összetett feladat volt. 8-10 hónapos előkészítő munka után jutottam el arra a pontra, hogy megszületett egy végtermék”.
A chocoMe csokik összesen 39 szakmai díjat gyűjtöttek a 7 év alatt
Ezt pedig valahogyan el kellett adni. Kapóra jött, hogy a gasztronómia iránti vonzalma már korábban is megvolt: eljárt különböző vacsoraestekre.
Az egyik ilyen est szervezőjével beszélgettek egy alkalommal, amikor felmerült Gábor csokoládés ötlete is. A szervező eredetileg történetesen PR-os volt, ő javasolta azt, hogyha már megvan a termék, akkor azt be kellene mutatni a sajtónak is.
Egy olyan eseményt szerveztek, amelyen a meghívott újságírók a saját maguk által megálmodott csokoládét kapták meg ajándékba – olyan fűszerek, magvak és gyümölcsök kerültek a táblákra, amilyeneket megálmodtak maguknak.
Negyvenen mentek el a sajtótájékoztatóra, szinte mindannyian be is számoltak a chocoMe születéséről. Innen pedig az egyik megjelenés generálta a másikat.
Egyre több üzemlátogatásra volt igény, a chocoMe folyamatosan a porondon szerepelt. Egy év után már nem csak a csokoládé, de a cég gazdasági eredménye is érdekes lett. Úgy meg aztán különösen, hogy viszonylag gyorsan és sikeresen bővült a cég.
„Persze mindig voltak nehézségek, de valahogy azért mindig minden össze is jött. Igaz, hogy borzasztó sok meló van minden mögött és komoly áldozatokkal járt az első 5-6 év.”
Az éremnek azért két oldala van. Az egyiken például az látható, hogy a magánéletem szinte teljesen lenullázódott. Az, hogy idáig eljutottunk olyan jellegű áldozatokkal járt, amit más ember nem biztos, hogy bevállalna. Gyakorlatilag elzártam magamat a külvilágtól. Amióta megszületett a kisfiam próbálok visszazökkenni az élők sorába, nagyon kemény volt.
Ma már ott tartanak, hogy harmincan dolgoznak a cégnél, harminc országba exportálják a csokikat és a cég hetedik évében közel járnak a 800 millió forintos nettó árbevételhez, az évek során felmerülő összesen 200 milliós fejlesztésüket nagy részben saját erőből finanszírozták.
„Ez elképesztő, különösen, hogy én úgy voltam vele majd csinálom a csokoládét, aztán lehet, hogy lesz valaki, aki segít a csomagolásban, de ennyi. Kevergetem egyedül, aztán majd lesz valami” – mondja mosolyogva Gábor.
A termékfejlesztéssel alapvetően ő foglalkozik a mai napig.
A csokoládéüzembe már egyre kevesebbszer jut el, de azért igyekszik ott is eleget lenni. „Kifejezetten jól esik néha csokit keverni, nekem ez a levezetés. Ilyenkor ugyanis hátrahagyom a telefont és a laptopot. Nagyon megnyugtató, de napi szinten már nem menne. Csak szezonon kívül fér bele.”
A szezon pedig szeptembertől nőnapig tart, a nyár valamivel csendesebb. Egyrészt ilyenkor nincs nagy ajándékozási időszak, másrészt pedig a melegben megolvadnak a csokik.
Pont emiatt gondolkodnak a termékpaletta bővítésén is. Szóba jött például a fagyi is – ahogyan sok minden más is -, ám egyelőre a helyszűke miatt kevés dolgot tudnak megvalósítani. Jelenleg 1000 négyzetméteren működnek, ami már kevés, ez jelenti a további fejlődés egyik korlátját is – éppen ezért 2-3 éven belül jöhet a költözés.
7 év alatt a 100 termékükkel, összesen 39 különböző szakmai díjat gyűjtöttek – Olaszországban, Angliában és másfelé.
A legtöbb ilyen versenyre anonim módon lehet nevezni, a zsűriben pedig neves Michelin-csillagos séfek, sommelier-k és más szakemberek ülnek.
Gábor büszke a díjakra, de azért nem pihen a babérjain. Mindig keresi az új ízeket.
„Saját csokit nem is nagyon szoktam enni, kivéve, ha vendégségben megkínálnak. De akkor is inkább minőségellenőrzés szempontjából. Mindig a konkurenciát kóstolom inkább. Sok országban vagyunk jelen, emiatt sokat utazom, nyitott szemmel járok, mindig veszek a többiek csokoládéiból. Igyekszem követni a trendeket, de persze úgy, hogy azokon belül is egyediek maradjunk”.
Több mint 100 különböző chocoMe van ma már
A chocoMe csokoládé minden alapanyagát külföldről szerzik be. A kakaómasszát olyan gyártóktól vásárolják, akik neves éttermek, cukrászok beszállítói. A díszítést és az ízeket jelentő szárított gyümölcsök is külföldről kerülnek a csokoládétáblákra.
Magyarországon ugyanis nem lehet liofilizált, azaz fagyasztott-szárított gyümölcsöt beszerezni. A liofilizált gyümölcsöknek egyébként az a lényege, hogy nem adnak hozzá semmit – sem cukrot, sem olajat – csupán a nedvességet vonják ki belőlük. Így megmarad a szín, az íz, a textúra.
„Egyébként nem szoktam én ezeken ennyit gondolkodni, csak amikor újságírókkal beszélgetek. Ilyenkor mindig magam is elképedek azon, hogy mennyi minden történt velünk. Máskor ugyanis nincs idő ezen gondolkodni, annyi dolgunk van” – mondja Gábor, hozzátéve azt, hogy „én egyszerűen csak szeretem ezt csinálni és boldognak érzem magam. Hiszen azzal foglalkozhatom, amiben baromi jól érzem magam.”
FORRÁS: ORIGO
6) cikk
A jó projektmenedzser 3+1 ismertetőjegye
Baráth Zsuzsanna | 2016. február 02.
Egy projekt soha nem megy végig magától, nagyon erősen kézben kell tartania valakinek ahhoz, hogy rendben, a kitűzött célnak megfelelően valósuljon meg. Projektmenedzser sok van, jó kevés, az alábbiakban összegyűjtöttük, melyek a legfontosabb ismérvei: 1.) Átfogó ismeret a projekt tárgyáról 2.) Stratégiai érzék 3.) Kommunikációs képesség +1) Mindenkiből ki kell tudni hozni a legjobbat ( +4 jó példa a cikkben…)
A teljes cikk - A jó projektmenedzser 3+1 ismertetőjegye
ELŐZŐ | LEGFRISSEBB | LEGNÉPSZERŰBB
***
Több ember munkáját kell összefognia annak a bátor embernek, aki arra vállalkozott, hogy összefogjon egy olyan eseménysort, amely akár évekig is eltarthat. Nem könnyű feladatról van szó, gondoljunk csak bele…
…milyen nehéz naponta ezer döntést hozni úgy, hogy csak mi tudjuk, mi ezzel a hosszú távú célunk…
…mert csak mi látjuk át az egészet, és folyamatosan küzdenünk kell a kedves kollégákkal, akik csak a saját részüket látják, és a saját szempontjukból nézve igazuk van, de ha engedünk nekik rövid távon, a projekt végcélját sodorjuk veszélybe.
Ne beszéljek rébuszokban?
Nos, lássunk egy viszonylag egyszerű esetet egy európai uniós forrásból megvalósuló pályázatnál. Útfelújítás, felmerül egy műszaki probléma, amit a mérnökök azonnali hatállyal meg akarnak oldani, de ez olyan mértékű változás, amelyhez a közreműködő szervezet engedélye kell. Mit teszel? Mindenkit végighallgatsz, a probléma szempontjából legsürgősebb intézkedéseket megteszed, majd elküldöd a változtatási kérelmet a megfelelő szervezethez, és amíg megérkezik a válasz, átszervezed a kivitelezést, és egy másik helyszínre vezényled át az illetékeseket, hogy a munka is haladjon.
Mindenki elégedett, te is nyugodtan hajthatod álomra a fejed, hogy aztán holnap egy új nap kezdődjön, és előröl kezdődjön az egész.
Projektmenedzser sok van, jó kevés, az alábbiakban összegyűjtöttük, melyek a legfontosabb ismérvei:
1. Átfogó ismeret a projekt tárgyáról
Nem kell szakértőnek lenni, de át kell tudni látni a feladatokat, ellenkező esetben a hozzáértő kollégák úgy vernek át a palánkon, ahogyan kedvük tartja. Másrészt kell a szakmai tekintély ahhoz, hogy komolyan vegyenek, mert ha nem hallgat rád senki, akkor ezerfelé fog húzni mindenki, és soha nem fog összeállni egységes egészé a feladat. A te feladatod, hogy mindenkit meggyőz, igenis, átlátod a dolgokat, részletkérdésekben szorulsz csak segítségre.
Gyakorlati példa: nem kell tudnod a helyszínen felépíteni az utat, de azt ismerned kell, milyen fázisokból áll a munka, melyek a legfontosabb műszaki lépések ahhoz, hogy a végcélt elérd. Nem kell ténylegesen felügyelned pl. a betonozást, de azt tudnod kell, hogy milyen anyagot kell beépíteni ahhoz, hogy az általad elvárt minőségben valósuljon meg a beruházás.
2. Stratégiai érzék
Tudnod kell, mit miért csinálsz, tudatosan kell élned a napjaidat, bármilyen általánosan hangozzon mindez. Rengeteg impulzus ér naponta, folyamatosan döntési helyzetbe kerülsz, és bármennyire is szeretnéd, nem választhatod a könnyebb utat, mert saját dolgodat nehezíted meg ezzel. Mindig szem előtt kell tartanod a fő célt, annak kell alárendelned a napi szintű munkádat.
Gyakorlati példa: a közlekedési hatóság kitalál valamilyen teljesen felesleges dolgot, amelynek a végrehajtása rengeteg macerával jár, de te mégsem hisztizel, hanem kedvesen mosolyogva megteszed, amit kérnek, mert tudod, hogy a munkálatok befejezése után ők fogják átvenni az utat, és ha akarják, nagyon meg tudják nehezíteni az életedet, ez a jelen pillanatban túlzottnak tűnő kör nem ér annyit, hogy ezt kockáztasd.
3. Kommunikációs képesség
El kell tudnod magyarázni, hogy mit szeretnél, és neked is meg kell értened, hogy mit szeretnének elmondani neked a projektben résztvevő emberek, tehát oda kell figyelned minden szavukra, komolyan kell venned őket, és minden felmerülő problémát tudnod kell verbálisan kezelni. Ez nem könnyű, mert sokszor azonnal stílust kell váltanod, ha a helyzet úgy kívánja, és neked mindenkivel meg kell találnod a megfelelő hangot.
Gyakorlati példa: éppen az útépítésen beszélsz emelt hangon az építésvezetővel egy műszaki probléma miatt, amikor telefonon keresnek a közreműködő szervezettől egy pénzügyi jellegű kérdéssel kapcsolatban, és neked átmenet nélkül át kell váltanod arra a hangra, amellyel az ügyintézővel a lehető leggyorsabban rendezni tudod a vitás helyzetet.
+1. Mindenkiből ki kell tudni hozni a legjobbat
Végülis ezért fizetnek, azért futnak össze nálad a szálak, mert neked kell rendelkezned a legtöbb információval, és el kell tudnod dönteni, hogy a résztvevők ebből az az ismerethalmazból mennyit tudjanak meg ahhoz, hogy a saját területükön a lehető leghatékonyabbak legyenek. Tehát miért traktálnád a pénzügyest a műszaki problémákkal, amikor neki az a dolga, hogy ne legyen számszaki hiba az éppen aktuális részfeladatban. A szakmai oldalon túl az adott embert is ismerned kell, annak érdekében, hogy tudd, mivel vedd rá arra, hogy a saját területén fejlődjön, ehhez pszichológiai érzék és türelem kell.
FORRÁS: Business & Café
VAGYONTEREMTÉS BEFEKTETÉSSEL – TANULMÁNYSOROZAT | FELTALÁLÓKNAK | STARTUP VIDEÓK | HOME | +36 70 388 2496
VAGYONTEREMTÉS BEFEKTETÉSSEL – TANULMÁNYSOROZAT | FELTALÁLÓKNAK | VIDEÓK | HOME | +36 70 388 2496
Safis-EVO Zrt.
Vagyonteremtés Befektetéssel
Startupfinanszírozás
Minden jog fenntartva © 2018. | Safis-EVO Zrt.
Központ: 1107 Budapest, Zágrábi u. 1.
adószám: 25041853-2-43
cégjegyzékszám: 01-10-048223