facebook pixelid facebook pixelid

Vagyonteremtés Befektetéssel

Startupfinanszírozás

Vagyonteremtés Befektetéssel

Startupfinanszírozás

STARTUP VIDEÓK  |  HOME  |  +36 70 388 2496
VIDEÓK  |  HOME  |  +36 70 388 2496

Öt tévhit a startupokról

Az utóbbi hetekben ömlöttek a hírek a sikeresebbnél sikeresebb magyar startupokról. Sok vállalkozó gondolhatja ez alapján, hogy ő biztos nagyon elrontott valamit, ha csak évi 10 százalékkal tudja növelni árbevételét.

Valójában a startupok élete sokszor egészen más, mint gondolnánk

Biztos mindenki ismeri azokat a képes vicceket, hogy mit gondol rólunk az anyánk, a barátaink, a főnökünk miközben dolgzunk, és mi hogy érezzük magunkat, s a négy kép merőben más, mint a valóság. Nincs ez másképp a startup cégek megítélésével sem. Sikeresnek, bombasztorinak tűnnek, iszonyú okosaknak és persze úsznak a pénzben.

Íme néhány tévhit:

 

1. A startup maga a siker

Nagyon nem. A statisztikák szerint a startupok töredéke lesz normálisan működő cég. A megalapított cégek 99 százaléka sosem nő a kisvállalkozási szint fölé, de a cégek fele még árbevételt sem termel az első három évében.

 

2. A startupperek úsznak a pénzben

Az első pontból következtetni lehet, hogy ez nem így van. Az esetek többségében az induláskor a saját megtakarításaikat, eszközeiket teszik bele a cégbe a vállalkozókedvű cégalapítók. Utána jön a támogató család, vagy az eladott autó. Ha nincs felhasználható forrás, akkor sok esetben hiába a nagy ötlet, ugrott a biznisz.

 

3. Mindenki startupokat akar támogatni

Az ideális támogatás általában a kockázati tőketársaságok részesedésvásárlása vagy ha összeállnak egy nagy szereplővel a szektorban – ez lehet bank vagy távközlési cég, de lényegében bármi más is. Ezek azonban elég nehézkesen jönnek össze, mert a cégek általában sokkal nagyobb részt kérnek a cégből, és több beleszólást az ügyekbe, mint azt a startup szeretné. Ezért a finanszírozás sokszor nem jön össze. Az állami támogatásokat vizsgálva ugyanakkor egyértelműen kimondható: nem a startupoknak osztanak az államok pénzeket. Itthon a munkahelymegtartás és az ipari fejlesztés viszi a prímet.

 

4. A startupok nem is csinálnak semmit

Amit a külső szemlélő lát, az szinte mindig az utolsó lépés: a sikeres eladás, felavásárlás. Azt már kevesen gondolják végig, hogy e mögött mennyi ingyenmunka és befektetés áll. Sok esetben éveken át folyik a fejlesztés, az ötlet megvalósítása, a gyors megtérülés garanciája nélkül.

 

5. A sikeres startupperek mind zsenik

Inkább jókor volt jó ötletük, és nem voltak restek kidolgozni. Egy-egy sikeres projekt is tele van kudarcokkal, rossz döntésekkel, csak erről ritkábban esik szó. A startup céget alapítók pont annyira értenek a cégvezetéshez, mint az átlag vállakozók, így sok esetben pont ugyanazokkal a problémákkal küzdenek.Sarah Leary egy massachusettsi kisvárosban nőtt fel, ahol mindenki ismer mindenkit.

 

FORRÁS: ÜZLETRÉSZ

Első online „Befektetési Fórum”  |  2019. február 6. szerda 18 óra

3162 milliárd volt az Apple nyeresége

A vártnál kevesebb iPhone-t adott el az Apple a második negyedévben, de a vevők sokkal többet költöttek el nála, így a cégnek sikerült felülmúlni a Wall Street üzleti elemzőinek a várakozását.

Szerény 1 százalékkal több iPhone fogyott a júniusban véget ért második negyedévben a tavalyi adatokhoz képest, az eladott készülékek átlagára viszont 724 dollárra nőtt, miközben a piaci szakértők csupán 694 dolláros átlagárra számítottak.

Ebben biztosan nagy szerepe volt a 999 dolláros iPhone X-nek, hiszen ez az Apple legnépszerűbb készüléke.

Egyre erősödik az Apple szolgáltatási üzletága is, az App Store, az Apple Music és az Apple Pay teljesítménye összesen 31 százalékot erősödött. Tim Cook vezérigazgató szerint ezek a szolgáltatások 2020-ban már 14 milliárd dolláros bevételt hozhatnak.

Az Apple bevétele a második negyedévben 17 százalékkal, 53,3 milliárd dollárra nőtt, a nyeresége pedig 11,5 milliárd volt, ami 2017 azonos időszakához képest 32 százalékos javulást jelent.

A 2001 októberében még csak 6 milliárd dollárt érő társaság egyre közelebb van ahhoz, hogy a piaci kapitalizációja elérje az ezermilliárd dollárt. Ilyen magas átlagárakkal és ekkora nyereséggel kevésbé aggasztó, hogy az eladott telefonok darabszámában már csak harmadik az Apple, a Huawei ugyanis átvette tőle a második helyet.

 

FORRÁS: Index

Első online „Befektetési Fórum”  |  2019. február 6. szerda 18 óra

Első online „Befektetési Fórum”  |  2019. február 6. szerda 18 óra

STARTUP VIDEÓK  |  HOME  |  +36 70 388 2496
VIDEÓK  |  HOME  |  +36 70 388 2496

Safis-EVO Zrt.

Vagyonteremtés Befektetéssel

Startupfinanszírozás

Minden jog fenntartva © 2018. | Safis-EVO Zrt.
Központ: 1107 Budapest, Zágrábi u. 1.
adószám: 25041853-2-42
cégjegyzékszám: 01-10-048223